Pengaruh Kualitas Produk, Cita Rasa dan Word of Mouth terhadap Keputusan Pembelian pada Cake Boss di Delta Sari Indah Waru Sidoarjo
DOI:
https://doi.org/10.47134/innovative.v2i3.5Keywords:
product quality, taste, word of mouth and purchasing decisionsAbstract
This study aims to determine the effect of product quality, taste and word of mouth on purchasing decisions at Cake Boss at Delta Sari in Waru Sidoarjo. This research is a descriptive study using quantitative methods. The data collection technique is by distributing questionnaires to 98 respondents who are consumers of Cake Boss. The analytical technique used in this research is multiple linear regression using SPSS (Statistical Program for Social Service) version 22 for windows.The results of this study indicate that product quality variables affect purchasing decisions, taste variables affect purchasing decisions, word of mouth variables affect purchasing decisions and product quality variables, taste and word of mouth influence jointly on purchasing decisions on Cake Boss.
References
Agustina, N. A., & Sumowo, S. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek, dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Penelitian Ipteks, 3(2).
Amelisa, L., Yonaldi, S., & Mayasari, H. (2016). Analisis Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Gula Tebu (Studi Kasus Koperasi Serba Usaha Kabupaten Solok). Jurnal Manajemen Kewirausahaan, 7(3).
Bagus, A. H. (2015). Pengaruh Cita Rasa dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keputusan Konsumen Dalam Pemakaian Produk Kecap ABC di Kecamatan Babadan Ponorogo. Jurnal Ekonomi Manajemen, 4(2), 1–8.
Drummond, K. E., & Brefere, L. M. (2010). Nutrition for Foodservice and Culinary Professional’s. John Wiley & Sons, Inc.
Husen, A., & Sumowo, S. (2018). Pengaruh Lokasi, Citra Merek dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Mie Ayam Solo Bangsal Jember. Jurnal Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 4(2). DOI: https://doi.org/10.32528/jmbi.v4i2.1757
Kotler, P., & Amstrong, G. (2012). Dasar-Dasar Pemasaran. Prenhalindo.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management. Pearson Pretice Hall, Inc.
Melda, Arini, E., & others. (2020). Pengaruh Keragaman Produk, Cita Rasa dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian. Jurnal Entrepreneur Dan Manajemen Sains (JEMS), 1(2). DOI: https://doi.org/10.51804/iej.v1i2.543
Pilipus, R. R., Aransyah, M. F., & Bharata, W. (2021). Pengaruh WOM, Brand Image dan Kualitas Produk terhadap Keputusan Pembelian Minuman Thai Tea pada Dum Dum Thai Drinks Samarinda. JAMBURA, 4(1). DOI: https://doi.org/10.33373/jmob.v1i4.3785
Prasetyo, A., & Wahyuati, A. (2016). Pengaruh Strategi Promosi dan Word of Mouth terhadap Keputusan Pembelian pada Kopi Ganes. Jurnal Ilmu Dan Riset Manajemen, 5(1).
Rembon, A., Mananeke, L., & Gunawan, E. (2017). Pengaruh Word of Mouth Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian pada PT. Kangzen Kenko Indonesia di Manado. Jurnal EMBA, 5(3), 4585–4594.
Risti, A. P. E., & Usman, M. N. (2017). Pengaruh Promosi Penjualan, Citra Merek dan Nilai Yang Dirasakan Dengan Variabel Intervening WOM Terhadap Keputusan Penggunaan Kartu Kredit. Journal of Business and Banking, 6(1), 99–112. DOI: https://doi.org/10.14414/jbb.v6i1.894
Rumondor, P. W., & Tumbel, A. L. (2017). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, dan Word of Mouth terhadap Keputusan Pembelian pada Rumah Kopi dan Mie Toronata di Kawangkoan. Jurnal EMBA, 5(2).
Stanner, S., Thompson, R., & Butriss, J. L. (2009). Healthy Ageing: The Role of Nutrition and Lifestyle. Wiley-Blackwell. DOI: https://doi.org/10.12968/nrec.2009.11.5.41866
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D . Alfabeta.
Supranto, J. (2016). Statistik: Teori Aplikasi Edisi Kedelapan. Erlangga.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Risa Eno Astuti

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.